محل لوگو

مفتول مسوار


مفتول مسوار

مفتول مسوار، مفتول ساخته شده از آلیاژی با ترکیبات مس و آهن است که به علت رنگ این مفتول آن را به مفتول مسوار می‌شناسند. به سبب انعطاف بالای آن‌ها و همچنین قابلیت چکش‌خواری در صنایع گوناگون کاربرد فراوان دارد. ترکیبات این مفتول اعم از مس، قلع و آنتیموان منجر به مقاومت بالا و دوام زیاد آن شده است که به همین جهت در همه صنایع به کار برده می‌شود.

مشخصات مفتول مسوار

همه مفتول‌های مسوار به کار رفته در انواع صنایع که توسط آهن آلات توفیقی عرضه می شود ، دارای مشخصات یکسانی هستند ازجمله آنکه مفتول‌ها روکش فولادی دارند، پوشش آنها بین 0.07 تا 1 میکرون می‌باشد، معمولا در قطری مابین 0.7 تا 10 میلیمتر تولید می‌شوند، عناصری مانند فسفر، سیلیسیوم، منگنز، گوگرد، کربن با درصدهای متفاوتی در مفتول‌های مسوار یافت می‌شود.

این مفتول معمولا به شکل شاخه و کلاف در بازار عرضه می‌گردد که کلاف‌های مفتول مسوار را در وزن‌های 15، 30 و 50 به فروش می‌رساند ، همچنین مفتول‌های شاخه‌ای را با طول 20، 100، 200، 300 سانتی‌متر عرضه می‌کند.

مفتول مسوار در ایران توسط کارخانه‌های زیادی تولید می‌شوند ازجمله ذوب‌آهن اصفهان، خراسان، کویر کاشان، آناهیتا گیلان، کوثر اهواز، مسوار نورد متین و... مفتول‌های تولید شده هر کارخانه دارای کیفیت‌های متفاوتی است. به همین دلیل شما باید برای خرید هر مفتول به شرکت‌های عرضه کننده معتبر ازجمله منابع قدیمی مراجعه نمایید تا بتوانید از کیفیت مفتول خریداری شده اطمینان داشته باشید. علاوه بر آن قبل از خرید، ابتدا با کارشناسان مجرب مشورت و از قیمت مفتول مسوار هر تولیدکننده به صورت روزانه اطلاع یابید تا بتوانید خرید مطمئنی داشته باشید.

مفتول مسوار در صنعت ریلی

یکی از کاربرد‌های مفتول مسی استفاده از آنها در صنعت ریلی است. قابلیت‌های بالای این سیم‌ها باعث شده است که به صنعت ریلی نیز راه پیدا کند. قابلیت‌هایی مثل مقاومت مفتول مسوار در برابر اصطکاک بالا و سایش کم آن برای استفاده از آن در ریل‌سازی مناسب است. در کنار این قابلیت‌ها، قیمت مفتول‌های مسوار نیز به نسبت کارایی فراوانش، مناسب است.

مفتول‌های به کار رفته در این صنعت در قطرهای متغیری بین 1 میلیمتر تا 9 میلیمتر هستند و با توجه به سایزهای مختلف آن در بخش‌های مختلفی از این صنعت به کار می‌روند. همچنین این مفتول‌ها به علت مقاومت خوبی که در برابر رطوبت دارد، در بین کاربران طرفداران زیادی دارد. در صنعت ریل‌سازی، مهندسان برای استحکام بخشیدن بیشتر به بتن‌ها و افزایش استواری آن و همچنین برای جلوگیری از خم شدن از مفتول‌های مسی با اندازه‌های مختلف استفاده می‌کنند.

دلیل استفاده از مفتول مسوار در این صنعت آن است که ریل‌ها برای حرکت قطار بسیار حیاتی هستند و قطعات به کار رفته در ریل‌ها باید دارای ویژگی‌های خاصی ازجمله اصطکاک کم بین وسیله نقلیه و ریل، مقاومت در برابر تنش‌های مکانیکی و استاتیکی و مقاومت بالا در برابر نیروی فشار زیاد باشد. به‌همین دلیل کارشناسان این صنعت برای اتصال قطعات مختلف زیربنایی ریل‌ها از مفتول‌ها استفاده می‌کنند.

خرید مفتول مسوار

برای انتخاب بهترین مفتول مسوار باتوجه به کارایی مدنظرتان، می‌بایست از میزان لایه مسی که بر روی مفتول به کار رفته است، اطلاع یابید. تولیدکنندگان برای کنترل استحکام و مقاومت مفتول نسبت به کارایی آن، میزان روکش‌های مفتول مسوار را تغییر می‌دهند. از این رو قبل از خریداری مفتول مسوار، با کارشناسان مجموعه ما که از معتبرترین شرکت‌های عرضه مفتول مسوار در ایران است، راهنمایی بگیرید. کارشناسان ما می‌توانند در خرید مطمئن و مناسب مفتول مسوار به شما کمک کنند.

قیمت مفتول مسوار برای صنعت ریلی

باتوجه به قطر مفتول به کار رفته در صنعت ریل‌سازی که از 1 تا 9 میلیمتر متغیر است، قیمت‌های مختلفی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. بنابراین شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت‌های مفتول مسوار، ‌پس از مشاوره کارشناسان مربوطه و انتخاب ضخامت موردنیاز، به سایت فولاد توفیقی مراجعه و از مناسب‌ترین قیمت‌ مفتول مسوار اطلاع یابید.

 

  انتشار : ۸ آذر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 4

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما